Likovno stvaralaštvo




9

29

500

broj odrađenih likovnih kolonija

broj održanih likovnih izložbi

broj likovnih radova


~PODACI O AUTORU~

-OSNOVNI PODACI-

Zoran Hercigonja, rođen je 13.04.1990. godine u Varaždinu. Likovnim stvaralaštvom, bavi se od svoje sedme godine života. Samouk je slikar koji je vještine i talent oblikovao eksperimentirajući tehnikama i oblicima. Radi projekcije u suhom pastelu i kredi. Bavi se apstraktnom umjetnošću u akrilu, ulju i lakovima za metal. Posljednjih godina intenzivno radi u lakovima za metal. Autor je brojnih radova u suhom pastelu, akrilu, ulju i lakovima za metal.

   -EDUKACIJA I STVARALAŠTVO-

Od formalne naobrazbe 2011. godine, polazio je tečaj klasičnog crtanja u sklopu edukacijskog centra Galerije Klarić Varaždin u ulici S.S. Kranjčevića 1. gdje je ujedno i održao skupnu izložbu radova. Izložbu kao i edukaciju je predvodio akademski slikar Živko Skuhala, prof. Izložba radova, bila je grupna izložba polaznika klasične škole crtanja i slikanja. Izloženi radovi su bili u tehnikama, olovke, ugljena i akrila


Od ostale likovne naobrazbe, odslušao je i uspješno položio kolegij "Interdisciplinarni pristup vizualnoj i medijskoj kulturi" [3 ECTS] 2013. godine predavačice izv. prof. mr. art. Kristine Horvat-Blažinović,   Od 2017. do 2019. godine postaje aktivnim članom likovne udruge "Kula Kneginec" te djeluje u sklopu likovnih kolonija i zajedničkih izložbi likovne udruge. 

Od 2017. godine izlaže svoje radove na online galeriji  Ludvig dizajn

Od 2017. do 2019. član likovne udruge "Kula Kneginec".



~NAGRADE I POČASNA PRIZNANJA~




  1. Nagrada - Srebrna medalja - međunarodnog natjecanja/konkursa "ART.EXCELLENCE.AWARDS"  u organizaciji "Međunarodne akademije suvremenih umjetnosti" (INTERNATIONAL ACADEMY OF CONTEMPORARY ARTS/ МЕЖДУНАРОДНАЯ АКАДЕМИЯ СОВРЕМЕННЫХ ИСКУССТВ), Moskva 2023.
  2. Zlatna nagrada fondacije za likovnu umjetnost "Kalaratnam Foundation of Art Society (KFOAS) BAreilly U.P. India, Reg. No. BAR/00482/20-21, 05.05.2023. i 08.10.2023.
  3. Nagrada Edgar Degas Award ISO: 9001:2015 u organizaciji udruge "creARTors collective", Mumbai, India 2023.
  4. Počasna spomenica  (Honor Mention) udruge "Art-i-Konte", April 10th, 2023., Mexico City, Mexico
  5. Značajno priznanje (Recognition) za osvojeno drugo mjesto na međunarodnoj izložbi "A World of Creativity and Artistic Diversity", udruge LIESEL CERNA STUDIO, Brazil, August 23, 2023. 

~ISTAKNUTE IZLOŽBE I LIKOVNE KOLONIJE~


Koloristički intimizam - Otvorenje izložbe u Galeriji Zvonimir 2022.

~SAMOSTALNA IZLOŽBA PORTRETA PASA u sklopu MEĐUNARODNE IZLOŽBE PASA 26.-27.05.2018. Varaždin~

Skupna izložba "Ljepota prirode" 11.06. do 25.06.2018 mjesto: Galerija KCM. Mesnička 12, Zagreb 


Likovno stvaralaštvo na 13. Likovna kolonija "Sunce 2018" 

Likovno stvaralaštvo na 12. Likovna kolonija "Kuća sunca" Globočec 2017. 

Likovno stvaralaštvo na 3. Likovna kolonija Sveti Đurđ 2018. 


Skupna izložba slika i skulptura "Akt, portret, silueta"  galerija MORH-a "Zvonimir" , Bauerova 33 Zagreb

"Jedno novo vrijeme"- skupna izložba slika autora okupljenih oko portala Ludvig dizajn u Galeriji Zvonimir

Skupna izložba slika " Ples boja - Dance of colours" Galerija Slovenskog doma, Masarykova Zagreb


-LIKOVNE IZLOŽBE-


1.Samostalna izložba likovnih radova u prostorima Elektrostrojarske škole Varaždin 2009. godine. [radovi u suhom pastelu, akrilu i ulju]

2.Skupna izložba likovnih radova u sklopu Edukacijskog centra Galerije Klarić u ulici S.S. Kranjčevića 1. pod mentorstvom akademskog slikara Živka Skuhala, prof. 2011. godine [radovi u ugljenu i olovci]

3. Samostalna izložba likovnih radova "HABITUS DEFECTUS" na portalu FIOKA 30. 10. 2017. godine

4.Skupna izložba članova likovne udruge "Kula Kneginec" 18.11. - 22.11.2017. godine u društvenom domu u Turčinu.

5.Skupna izložba "Slika mog svijeta" 18.04. - 02.05. 2018. Slovenski dom Masarykova 13, Zagreb

6.SAMOSTALNA IZLOŽBA PORTRETA PASA u sklopu MEĐUNARODNE IZLOŽBE PASA 26.-27.05.2018. Varaždin

7.Skupna izložba "Ljepota prirode" 11.06. do 25.06.2018 Galerija KCM. Mesnička 12, Zagreb 

8.Skupna izložba "Jesen u meni" 10.10.- 24.10. 2018. Slovenski dom, Masarykova 13, Zagreb

9.Skupna izložba članova Likvone udruge "Kula Kneginec" Gospodarska škola Varaždin 9. studenog 2018. godine 

10.Skupna likovna izložba likovne udruge "Kula" 23.11.2018.-25.11.2018. u društvenom domu u Turčinu, Trg Franje Tuđmana

11.Izložba likovnih radova na online galeriji Ludvig dizajn od 2017. godine (stalni postav)

12.Skupna izložba slika i skulptura "Sloboda boja" 08.03.2019. godine u Galeriji Mjesnog odbora Maksimir, Barutanski breg 5, Zagreb

13.Skupna izložba slika "Igra boja" 22.05.2019. Slovenski dom Masarykova 13, Zagreb


14.Skupna izložba slika i skulptura "Akt, portret, silueta" 8.siječnja 2020. , galerija MORH-a "Zvonimir" , Bauerova 33 Zagreb

15.Skupna izložba slika "Maksimirski intermezzo" 6.11.2020. Mjesni odbor Maksimir, Barutanski breg 5, Zagreb

16. "Jedno novo vrijeme"-skupna izložba slika autora okupljenih oko portala Ludvig dizajn u Galeriji Zvonimir 11.01.2021.

17.Skupna izložba slika "Ples boja - Dance of colours" Slovenski dom, Masarykova 13, Zagreb 06.10.2021.

18.Skupna izložba slika i skulptura "Koloristički intimizam", galerija MORH-a "Zvonimir", Bauerova 33, Zagreb, 11. siječnja 2022.

19.Virtual International Exhibition "AUTUMN MOODS" 2022.

20.Skupna izložba slika "10 godina s vama" Slovenski dom, Masarykova 13, Zagreb, 11.01.2023.

21. Osma (8) Međunarodna virtualna izložba "Probudi svoja čula" "Aries", Galería de Arte 12..02.2023.

22.Skupna virtualna izložba na Art-i-Konte 4.3.2023.

23.Virtual International Exhibition "SPRING MOODS" 2023. 

24.International Exhibition "Only Art" 10.04.2023.

25.Discovering a world of imagination - international exhibition 2023.

26.creARTors collective's International Online Art Exhibition 12.06.2023.

27.Exposicion Vr Internacional - travanj 2023.

28. VIrtual International Exhibition "A world of  creativity  and artistic diversity", Brasil 2023.

29. International Online Art Competition on the occasion of Aazadi Ka Amrit Mahotsav 2023., Bareiliy, Uttar Pradesh, India


-LIKOVNE KOLONIJE-


1.Dvanaesta (12) Likovna humanitarna kolonija "Ludbreško sunce" 20.05.2017. "Kuća sunca, Globočec"

2.Jedanaesta (11) Likovna kolonija "Stanko Sabol-Stado" Hrženica 25.06.2017. Općina Sveti Đurđ, u organizaciji kolege slikara Stanka Sabola

3.Likovna kolonija "Kula Kneginec" 15.07.2017.-SRD "Ostriž" Kneginec

4.Dvadeset i prva (21) Likovna kolonija Stubaki 26.08. 2017.-Stubičke Toplice

5.Likovna kolonija "Varaždin Breg" u prostorima Lovačke udruge "Zec" 02.09.2017.

6.Treća (3) Likovna kolonija Sveti Đurđ 21.04.2018.

7.Trinaesta (13) Likovna kolonija Globočec-Kuća sunca 26.05.2018.

8.Likovna kolonija "STRUGA" u organzaciji Udruge branitelja Hrženica 16.6.2018.

9.Likovna kolonija "Kula Kneginec" 14.07.2018.-SRD "Ostriž" Kneginec


-ILUSTRACIJE ZA KNJIGE I ČASOPISE-



~PREDSTAVLJANJE U DOMAĆIM I INOZEMNIM ČASOPISIMA~










Sudjelovenje u projektu: Art fot DylanDay 2023.-vizualni radovi


KRIK ŽENE / WOMAN SCREAM

umetnički zbornik / art anthology




Autor: HERCIGONJA, Zoran 

Naslov: Likovna monografija / Zoran Hercigonja

Impresum: Varaždin : Fronta Impress, 2023.

Materijalni opis:  80 str. : ilustr. u bojama ; 22 cm

SLIKARSTVO. POVIJESNI PRIKAZI

ISBN: 978-953-8498-02-2


Naslov: SPORTAZIJE-knjiga sportskih karikatura

Autor: Zoran Hercigonja, mag.edu.inf.

Nakladnik: Vlastita naklada autora

Graf. priprema: Zoran Hercigonja

Mjesto i godina izdavanja: Imbriovec Jalžabetski 45c, 2021.

Br. stranica: 33

ISBN 978-953-8498-06-0

CIP zapis je dostupan u računalnome katalogu Nacionalne

i sveučilišne knjižnice u Zagrebu pod brojem 001222847


~ZAHVALNICE~


-AKADEMSKE RECENZIJE-


Mladost od koje učimo

Dvadeset i devet godina kao nečijih devedeset i devet.  Izražajnost mogućeg, kroz isprepletenost strip junaka sa Madoninim refleksijama jednog Mikelanđela, dok istražuje nebeske refleksije  sopstvenog bitka.  Zoran Hercigonja svoju multidimenzionalnost umjetnika oslobađa snagom visoko rangiranog kvaliteta unutar svih  polja prezentacije, od profesionalne usmjerenosti do duhovne  pojavnosti. Fokusirajući se na likovnu umjetnost, koju, samo naizgled, banalizuje unutar valovitih stremljenja u i ka različitim žanrovima i oblicima likovne pojavnosti, Hercigonja, taj libero snage "indigo djece devedestih godina prošloga stoljeća/vijeka" pojašnjava da, nimalo slučajno, valja pretpostaviti odjek interaktivnosti erotike, realiteta, prirode i onoga bitka unutar  povijesti/historije/istorije za koji i sam smatra da je ostao kao sjećanje i za njegovu genreaciju. Konj kao simbol snage i slobode; Čovjek kao simbol moći i nemoći uz prirodu koja umire budeći se u vlastitoj ljepoti izražaja, preko različitih oblika prezentacije, od akrila, lakova za metal i sve do suhog pastela, o nisu ništa drugo do krik čovjeka suočenog sa okruženjem koje razara nečovječije u njegovom okruženju, rađajući  čovječije realitete nade u njemu samome, eo ipso i u nama, pukim gledateljima i slušateljima njegovih jarko uzbunujućih tonova na platnu. Žensko tijelo unutar akta je upozoravajući oblik ljepote koji mami poglede potražujući realnost, težeći mogućnosti prisustva trenutku kreacije autora samog. Njegova snaga umjetničkog realiteta nije unutar upozoravanja i uzbunjivanja, samo. Njegova snaga jeste u umješnosti da emocije pretoči na slikarsko platno,  nijednoga trenutka ne idući ka patetici pojavnosti, već ka srdžbi oslobođenog realiteta. Zoran Hercigonja je zaista mlad autor, koji, zbog snage vlastitog izričaja, uspijeva izaći van okruženja koje mu nameće provincija, mada sam uvijek govorio i pisao da ne postoji "duh provincije" već postoji "provincija duha" i postaje autor urbi et orbi kojem bi pozavidjeli i mnogi (ne)provincijski autori.


Piše: Assoc. Prof. Dr and Dr. Honoris Causa  


"Hrabro primijenjena tehnika lakova sa usklađenošću crvene i crne kao i crne i bijele boje. Sve odiše jakim intenzitetom u ekspresiji. "

"Kod Zorana Hercigonje vidimo sređenu isprepletenost žute i ljubičaste kao crvene i zelene kao jaki kontrast svijetlih i tamnih boja. "


Piše: Nedjeljko Tintor, prof., akademski slikar


"Pogledala sam vaše radove i mogu da konstatujem da su kao amaterski  dosta dobri ali to neznači da prekinete sa radom. Neznam koliko ste upoznati sa istorije umetnosti kod vas vidim da vam prevlada kubizam kao pravac. Dopada mi se realizacija - slobodni pristup realzacije cveća gde vodi do apstrakciju celo rešenje u prostoru."

Piše: Maja Raleva Miladinovski, akademska slikarica


"Paleta vibrira i u zagasitom tunelu na slici Marije Hečimović, ''Buđenje'', koji nam približava boje zemlje i uvelog lišća u prvom planu, dok se kružno kovitla prema svjetlijoj dubini, u spontanoj istraživačkoj gesti Nele Stamenović sa kojom autorica gradi udaljeni plavi most u centru kompozicije što povezuje planove i dimenzije imaginarnog pejzaža, u jesenjim impresijama Sonje Papuge, gdje se u tehnici enkaustike formiraju jezgre i obline crvenkastih plodova i lišća, u zarđalom lancu i njegovoj sjeni što pada preko glatke površine vode na slici Valentine Dujele, kao i na slici Zorana Hercigonje, na kojoj se kroz ekspresivan crtež ukazuje stilizirani grad, protkan crvenim, ljubičastim i crnim detaljima u konstrukcijama njegovih građevina. "

Piše: mr. art Krešimira Gojanović


To je on, mladi multimedijalac koji jednostavno iz dana u dan živi sa svojim emocijama, istovremeno prenoseći ih kako u pjesničke i prozne forme, jednako tako i na slikarsko platno. Je li to uobičajno, jer konačno svaka je umjetnost zapravo ekspresionistički izričaj koji živi i pokušava živjeti svoj mir u svijetu nemira, vječite borbe, sukoba, đavoljih sila, magle i napose KRIKA zbog nepravde učinjene malom, slabijem, nježnijem stvoru.Što se tiče Zoranova pjesničkog opusa, konstatirat ćemo da se u svojim djelima(romanima, pričama i zbirkama ) služi bujnim izrazima, plastičnim opisima situacije i prirode, izbjegava svaku logičnost, u govoru i mišljenju skromnog je spektra, tekstovi su prepuni metafora, hiperbola, zvučnih efekata, ponekad patetičnih trzaja, prenaglašenih osjećaja. Očaj, bijeda i strah, nekako su glavne odrednice njegovih pjesničkih uradaka.


 I čitavo to vrijeme , Zoran vrlo originalno i svjesno projicira svoju sliku svijeta, prepuštajući se kad zatreba i mašti, a ritam teži, ono što i većini umjetnika moderne, slobodi, otpuštenih kočnica.On je u dosadašnjem opusu, apstraktni ekspresionista, njegov nemirni duh poigrava se oblicima i tehnikama kako u književnosti, tako i u likovnoj umjetnosti.

Znamo da ekspresionisti ističu važnost subjektivnog izraza unutarnjih spoznaja, duševnih stanja, izazvani vanjskim poticajima.Glavna obilježja te pisane forme su: liričnost, emotivnost i misaonost s jedne strane te isticanje moralne problematike, kritike političkih i socijalnih zbivanja i problematike nejednakosti koja se poput đavolje sile nameće čovjeku i njegovim svakodnevnim aktivnostima.Autor, Hercigonja, iako na vratima životnog puta, pa i ranije, vrlo hrabro, odlučno i bez okova upušta se u jednu avanturu gdje iz jednog novog kuta želi pokazati svoj doživlja svijeta, pojmova, situacija i motiva koje ga takvim čine. I opet biva sebi svojstven, osebujan.

 Moram priznati da sam pomalo ostala iznenađena snagom duha koja se osjeti u njegovim slikarskim djelima. Promatram te oblike, slikarske forme, kolorite i uspoređujem ih istovremeno sa nedavno pročitanim stihovima? Ima li razlike? Koji je modus u vizualnoj prezentaciji njegovih ekspresija?Ponajprije pogled zaustavljam u slikama koje i nemaju naziva jer one zapravo govore same za sebe

Vidljiv je raznolik intenzitet, jačina boje i otisak kista ili ugljena ili laka (to su naime zoranove uobičajne tehnike) Miješanjem boja, ovaj put začudo, tek bijele, sive, svjetlo plave, pastelne i dodatkom mašte, umjetnik stvara i niže slike. Uglavnom su to dijelovi ljudskog tijela; poprsja, udova, ili čovjeka u teškim mislima (u meni , priznajem izazivaju dozu depresivnog stanja, nekome je to čuđenje)...ali usporedba sa autorovim stihovima upozorava kritičara da ima povezanosti; slučajne ili namjerne. Avangardno ozračje u obliku ogrebotina, crnog pigmenta i prevladavajuće nijanse crvene boje sveprisutno je u kolažu Zoranovih slikarskih majstorija. Što je htio, kakav efekt ili poruku postignuti na mjestima gdje je nanosio više slojeva boje, očito on zna, no sigurno je da ljubav pobjeđuje smrt i mržnju, Toplina i snaga vatre zauzima sve više površine slikarske podloge, a onda je tu i motiv psa, vječnog čovjekovog ljubimca i prijatelja.

Za kraj, ostah iznenađena, pozitivno jer iako sam bila uvjerena kako ću u izlogu oslikavanja društvene zbilje, vidjeti zamrežane situacije, nedovršene slike izlomljenih udova, prolivenog crnila i krika izmučenog svijeta, osmijeh mi navuku pejzaži zagorskog kraja, umočeni u radost sunca, umirujući zeleni i žuti kolorit koji daje na znanje da Zoran ipak vidi i tračak svjetla i romantičnog ozračja u sivilu naše svakodnevice.


Piše: Denis Kožljan pjesnikinja, književnica



Izložba Zorana Hercigonje "Habitus defectus"


Izložbu Zorana Hercigonje "Habitus defectus" otvaraju dvije slike koje mogu biti kubistički prikaz ljudskog tijela, ali moja prva asocijacija su dva nacrta stana, dvije temeljne čovjekove potrebe da se odvoji, skloni negdje svoju nagost i osjeti sigurnost. Crne linije povučene slobodnom rukom jasna su međa između onoga vani i onoga unutra. Crveno, akrilno okruženje s padajućim valovima uređeno je kao zamišljanje, kao binarni broj, gdje se izmjenjuju bog i ništavilo. Bog je jedan, on je ispunjenost i sveobuhvatnost, a ništavilo je okruženje i iz te jedinice i nule nastaje sav ljudski svijet, sve ono što čovjek zamišlja da ima

Izložbu Zorana Hercigonje "Habitus defectus" otvaraju dvije slike koje mogu biti kubistički prikaz ljudskog tijela, ali moja prva asocijacija su dva nacrta stana, dvije temeljne čovjekove potrebe da se odvoji, skloni negdje svoju nagost i osjeti sigurnost. Crne linije povučene slobodnom rukom jasna su međa između onoga vani i onoga unutra. Crveno, akrilno okruženje s padajućim valovima uređeno je kao zamišljanje, kao binarni broj, gdje se izmjenjuju bog i ništavilo. Bog je jedan, on je ispunjenost i sveobuhvatnost, a ništavilo je okruženje i iz te jedinice i nule nastaje sav ljudski svijet, sve ono što čovjek zamišlja da ima. 

Unutar zatvorenih pravocrtnih linija na obje slike uočavamo tri paralelne linije u kojima gledam iskorak iz uređenog binarnog sustava svijeta u stvaranje treće jedinke, u stvaranje života.


Rijeka teče između dvaju svjetova 

U duši pomak 

Sunce što baca sjene. 

Ni jedan list nije požutio 

Bez znanja stabla. 

Što je biće 

Do li širenje nas samih 

U prostor etera?


Tako razmišlja Zoran Hercigonja u romanu "Zaboravljeni". Sve nastaje sa znanjem tvorca, ali rijeka uvijek teče između dvaju svjetova.Na obje slike primijetit ćemo jedinu zakrivljenu liniju, koja me asocira na oko promatrača, onoga koji se uvukao u prostor i gleda ispunjenost tog prostora. Binarni sustav jedinica i nula djeluje.

Ali čovjek osjeća potrebu da bude slobodan, ptica nebeska. No tijelo, bez kojega mu nema života, nalaže da se zatvori, jer, gle paradoksa, on samo u vlastitoj tamnici može biti slobodan.Nije mu ostavljena velika mogućnost izbora. Može birati između zatvorenosti ili ništavila. Duh zatvoren u materiji ne može napustiti svoju tamnicu, jer ona rijeka između dvaju svjetova stalno teče.Stoga treća slika krivudavih, razgranatih linija ljudskoga tijela prikazuje zahtjevnost njegova održavanja, a vanjske linije, koje su prije podsjećale na uređenu binarnu misao, raspadaju se u niz silnica koje služe održavanju tijela, ali mu se istovremeno i paradoksalno suprotstavljaju. Čitam jasnu poruku autora da čovjek ne može promijeniti univerzalno stanje stvari, jer ono je datost, pa iako je čovjek ujedno i stvaralac, jer stvara nova bića, on je čvrsto zatvoren u svom svijetu materije i njezinih zakonitosti

I ne treba visoko dizati glavu, jer sve što se razmnožava, na neki način stvara tu tamnicu života.Unutar slike primijetit ćemo rascvjetale mrlje, udarce kista koji podsjećaju na Rorschachove mrlje, one koje nastoje naći simboliku u psihološkom, duhovnom svijetu čovjeka, jer, kako kaže Hercigonja u svom romanu, čovjeka najbolje možeš razumjeti čitajući tragove njegove moreplovne duše. Tako i ja sada čitam tragove duše slikara slijedeći u nekoliko sljedećih slika apstrakcije ženskog tijela, krvavog, izranjavanog, raskomadanog tijela, koje u patnji i boli rađa zarobljenog čovjeka.Jedna je ćelija zamijenjena drugom, jedna je tamnica smijenila drugu. Život se nastavlja. Vrijedi li? Koji smisao nosi? Je li u ljubavi smisao ili je ona trik ugrađen u čovjekovu dušu samo zbog neprekidnog lanca nastavka života? 

Zavaravamo li se vjerujući da nešto imamo, da se možemo ponositi dostignućima? Tako Hercigonja pjeva:Zbiljski snovi zasjaše kao zorazbiljske zvijezde u rukama mi sjahuvratio sam se kući s kolajnama i zlatom,kao junak, kao konkvistador,blještim kao anđeo s onoga svijeta.Čovjek ima iluzija, on živi u iluziji, ali žena i dalje rađa samo zarobljenog čovjeka.Iz ugodnog neznanja ženine utrobe bit će bačen u svijet zbilje, vraćen u stan s početka izložbe. Ono oko u stanu, ili tijelu žene, svejedno, se smiješi, one tri linije, tri osobnosti u istom su prostoru. Šire se. Komuniciraju sa svijetom, upijaju iluziju slobode.Crvena, crna i bijela boja akrila javlja se i u Hercigonjinom književnom stvaralaštvu. Dominira, baš kao što dominira na njegovim akrilima. Kosa njegove Julije je crvena, kao i jarko našminkane usnice, put je bijela, a atmosfera scene mračna.Slijede modernistički akrili ženskih aktova, bujnih, jedrih oblina, te slike tijela s ugrađenim tehničkim dodacima; zupčanicima primjerice

Razmišlja li Hercigonja o ljudskom tijelu kao o svojevrsnom stroju koji treba održavati i podmazivati životnim sokovima, baš onako kako se stroj održava, stroj koji ima određeno vrijeme trajanja?Slikar shvaća koliko je malen čovjekov bitak pod zvijezdama. On pjeva: "Dok vijećaju božanstva, ja sam samo čovjek, sjenka laži, prozirna iluzija ..." I ta sjenka laži, prozirna, prolazna iluzija, putnik čije će se tijelo pretvoriti u prah, u drugom dijelu izložbe ostavlja svoj trag u suhom pastelu.Ljudsko tijelo ostaje temeljni motiv ove izložbe. Ono je stvoreno, nesavršeno, prolazno, raspadljivo i u krajnjem stadiju odvratno svakoj duši koja njeguje ideal ljepote. Ipak, u trenutku iluzije, jer život je samo neprekinut niz iluzija, ono je skladno i lijepo, ono funkcionira kao novi model stroja, snažno i jedro.Spremno je, kako kaže Hercigonja- pisac, za epsku bitku stalne petlje ponavljanja. Matrica je uvijek ista i iz nje nema bijega, jer habitus čovjeka od početka nosi u sebi grešku. Koja je perspektiva? Neka to pitanje ostane otvoreno.


Piše: Marija Juračić, prof., književnica




Izradite web-stranice besplatno! Ova web stranica napravljena je uz pomoć Webnode. Kreirajte svoju vlastitu web stranicu besplatno još danas! Započeti